fredag 14. september 2012

Helt opplagt! (Braided cast on med to og tre farger)



Inspirert av den før omtalte boka "Cast on Bind off" fikk jeg lyst til å prøve et par nye måter å legge opp på.

Jeg skulle begynne på en babyjakke som var planlagt med kant i to kontrastfarger; så jeg la opp med begge fargene ("Two-color braided cast on"). Superenkelt, og jeg syns det ble vellykket.



Ble nysgjerrig på hvordan det ville ta seg ut med tre farger ("Tricolor braided cast on"), så jeg laget en liten prøvelapp med det også. Fint, ikke sant?


Kommer definitivt til å bruke dette også senere, det var ikke vanskelig i det hele tatt. Fikk også inspirasjon til å prøve ut flere av teknikkene i boka.





Fredag igjen! 
Håper å ha noen fine bilder å vise dere snart; skal nemlig på fotokurs i helgen :-)





8 kommentarer:

  1. Dette var spennende.. og fint! Aldri tenkt over at det er så mange måter å legge opp på.. Trodde det var ca to måter.. :)
    Plaggene blir unike med slik ekstra touch.
    God helg og kos deg på fotokurs!
    LenaE

    SvarSlett
  2. Så stilig! Bør kanskje investere i en sånn bok?!

    SvarSlett
  3. Anonym9/14/2012

    Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Anonym9/14/2012

    Utrolig stilig og kjempe flott. Dette må jeg bare prøve selv - bokhandel i kveld! Takk for at du deler og inspirerer!

    SvarSlett
  5. Oj så fint dette ble! Kan bare en type opplegg men dette inspirerte jo til å lære flere typer:-)

    kos deg på fotokurs!

    SvarSlett
  6. Lærer stadig noe nytt når jeg besøker den inspirerende bloggen din :-) Trodde det bare var to måter... Kos deg på fotokurs. Høres spennende ut. Gleder meg til å se bildene etter hvert. God helg :-)

    SvarSlett
  7. so so cool!! :O)
    må prøves! Fine bilder og inspirasjon.

    SvarSlett
  8. Tkk for alle koselige kommentarer! Blir såååå glad :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Jeg leser alle, og blir SÅ glad :-)