onsdag 4. september 2013

Snorkedress






Denne har jeg strikket en gang tidligere (her), og jeg likte konstruksjonen av den så godt at jeg fikk lyst til å lage en til datteren til en venninne også. "Klaffene" som kan brettes over små hender og føtter er bare helt geniale. 


Snorkedress-mønsteret er fra Pickles. Dressen er strikket i herlig kløfri fin merino. Fargene kan varieres etter smak og behag, og det er en super måte å få brukt litt av mitt etter hvert så omfangsrike merinorestegarns-lager....








19 kommentarer:

  1. Skikkelig søt dress og klaffene var supersmarte.
    Synd at jeg ikke har noen små å strikke til:)

    SvarSlett
  2. Sånne klaffer er SÅ lure! Og dressen er veldig søt, kjempefin fargekombo du har valgt :)

    SvarSlett
  3. Så utrolig fin dress du har strikket. Fargene var jo bare kjempefine!

    SvarSlett
  4. Veldig fin dress, den ser så myk og deilig ut!

    SvarSlett
  5. Sukkerdress!! Ah... klaffer har jeg ikke strikket, det må noteres til neste lille prosjekt!! De blir det garantert flere av:) Kløfri merino pleier å slå skikkelig godt an, heldig mottaker av denne!!

    SvarSlett
  6. Herlige farger! Tror nok en liten en skal sove godt i den fine snorkedressen sin:-)

    SvarSlett
  7. Anonym9/05/2013

    Åååh.. den var rålekker! De deilige fargene da. Jeg elsker pickles. Så at de nå har åpnet butikk! Dit skal jeg, så fort jeg får fingeren ut, for å si det sånn! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, obligatorisk på planen for mitt neste Oslo-besøk, kjenner jeg :-)

      Slett
    2. Anonym9/07/2013

      Meg og.. Har du foresten strikket Oslo anorakken? Jeg syns den er så fin. Og lett å strikke. Og fin å bruke restegarn på. Jeg har strikket den med babyull.

      Slett
    3. Jepp, den har jeg strikket i restegarn. Kom faktisk til finalen i Pickles sin inspirasjonskonkurranse med den ! :-))

      Slett
    4. Anonym9/12/2013

      Hurra for deg :)

      Slett
  8. Etter jeg så det fine bildet ditt på Instagram i går, så måtte jeg rett inn og lese oppskriften. Denne skal jeg lage :) Kanskje jeg må ta deg på ordet og spørre om hjelp, hvis jeg står fast ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Spør i vei, bare hyggelig det!

      Slett
  9. Veldig fin! De friske fargene er bare heeeelt herlige :)

    SvarSlett
  10. Så fin snorkedress! :) Skal absolutt besøke Pickles butikken når vi drar innom Oslo i slutten av september :D

    SvarSlett
  11. Fin dress i fine farger! :)

    SvarSlett
  12. Kjempefin dress! Liker fargene :)

    SvarSlett
  13. Så fine fargar, så god dress.
    -den ligger faktisk inne på strikkelista mi.
    Er imponert over kor mykje fint som kjem frå deg.

    Håpar september er god.

    Smil frå Elisabeth

    SvarSlett
  14. Så fin! Virkelig en flott gave :)

    God helg,
    klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Jeg leser alle, og blir SÅ glad :-)