tirsdag 29. april 2014

Chic kjole til Hannah





Denne kjolen har vært på pinnene leeenge... Var superspent på om den kom til å falle i smak hos en kresen mottaker, men nå er den altså ferdig, den debuterte i en bursdagsfeiring i går, -og takk og pris så ble den "godkjent" (og vel så det!)

Chic kjole er i utgangspunktet et mønster fra Pickles, som jeg gjorde noen små endringer på. I stedet for rullekant nederst laget jeg en rett-og-vrang-kant som tok igjen mønsteret i den øverste delen av kjolen. Jeg la også inn en stripe med fargen som er brukt der, for å få en helhet i plagget. 




Overdelen laget jeg ørlite grann smalere enn oppskiften, da mottaker er av den litt spinkle typen. Jeg heklet også en kant rundt halslinningen for å få avslutningen litt penere. 






Garnet er herlige Summer Wool, altså en fullstendig kløfri blanding av bomull og merino. Det gikk med totalt ca 350 gram garn.


Det kommer ikke frem på bildene hvor utrolig fin kjolen er på, men stol på meg; 
passformen er helt super!

I går ble den brukt med en hvit bluse under, når dagene blir varmere tror jeg den blir helt perfekt sammen med en kortermet t-skjorte eller bare en singlet.


11 kommentarer:

  1. Knallfin kjole! Fine endringer du har gjort:)

    SvarSlett
  2. Flott kjole! Liker godt den endringen du har gjort nederst på kjolen, det ble veldig fint! :-)

    SvarSlett
  3. Ingenting er bedre enn når det faller i smak :-) veldig flott kjole

    SvarSlett
  4. Veldig fin! Rullekanter er særdeles irriterende, de holder seg jo aldri på plass, mye bedre uten.
    Bare sju nøster til en hel kjole? Er det en barnestørrelse?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er en størrelse xs/s, og jeg vil si det passer til str 12-14 år hvis man ikke er veldig lang. Brukte mindre garn enn angitt i oppskriften :-)

      Slett
  5. Kjempefin kjole:) Den stripen nederst ble virkelig prikken over i'en :)

    SvarSlett
  6. Så gøy når kresne mottakere liker det man har strikket :) Veldig fin!

    SvarSlett
  7. Det var en kjempefin kjole! :)

    SvarSlett
  8. Utrolig fin kjole - og ekstra stas når den ble godkjent av en kresen mottaker :)

    SvarSlett
  9. Virkelig flott kjole!! Hyggelig å strikke plagg når de blir mottattt så godt :)

    SvarSlett
  10. Anonym5/26/2014

    Så utrulig fin kjolen blei, imponerande at du strikka denne. Eg har siklet etter kjolen, men blitt enig med meg sjølv at eg aldri ville klart å fullføre. Nå fristar det men.. :) ha ein fin kveld

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Jeg leser alle, og blir SÅ glad :-)