mandag 24. juni 2013

Tøysetopp i restegarn



Etter å ha holdt på med et tidkrevende prosjekt på pinne nr 3 en stund, fikk jeg et akutt behov for avveksling. Større pinner og flere farger fristet, da spesielt fargene i restegarnet etter Stjerneponchoen i garnet Summerwool, som er en supermyk blanding av ull og bomull. 



Tøysetopp-mønsteret til Pickles var akkurat det jeg trengte. Et superenklet prosjekt. 
115 gram restegarn gikk med til denne, som jeg gleder meg til å gi bort neste helg. 
Den eneste endringen jeg gjorde fra mønsteret var å strikke ermene med et halvt nummer større pinne, 
da jeg syns de så litt trange ut på bildet (og jeg strikker fast).

Garnet egnet seg helt ypperlig til formålet!



-Og så er det tilbake til Elvira på pinne nr tre....


17 kommentarer:

  1. Søt topp!
    Du slo meg på målstreken, hehe - jeg strikker samme topp med samme garn som avveksling til vottestrikking ;)
    Elvira ser spennende ut, lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Spent på å se ditt tøys, da :-) Herlig garn, ikke sant?

      Slett
    2. Nydelig garn! Perfekt med litt ull i bomullen :)

      Slett
  2. Fine farger, ekte sommerprosjekt:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg fikk også skikkelig sommerfølelse av dette...

      Slett
  3. Så søt! Er blandingen bomull/ull bedre? Er fortsatt imponert over bomullsstrikken din jeg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. He-he, vet at du er litt "allergisk" mot bomullsgarn, men jeg lover deg, dette er som å strikke med ull:-)

      Slett
  4. Kjempesøt tøysetopp da. Fine farger. Ser ut til å bli noe fint det grå da.
    Klem

    SvarSlett
  5. Søt sommertopp du har strikket:)

    SvarSlett
  6. Anonym6/25/2013

    Nydelig tøysetopp! Heldig er den som får pynte seg i denne :)

    SvarSlett
  7. For en skjønn tøysetopp:-)

    Ble så nysgjerrig på dette garnet etter å ha sett din poncho så måtte bestille. Veldig godt garn!

    SvarSlett
  8. Ljempeflott sommertopp! Spennende å se når genseren du holder på med blir ferdig! Ser skikkelig fin ut den også! :)

    SvarSlett
  9. Hei!
    Så fin topp med dine farger, og garnet høres herlig ut! Midt i blinken for meg, som er litt frossen av meg! Så det må jeg nok skaffe meg!

    Når jeg så "Doktor Ingrid" kom til å tenke på et innlegg jeg hadde på bloggen min for et par år siden, som du finner her: http://cathskreativehjorne.blogspot.no/2010/04/doktor-ingeborg.html

    Med ønske om en fin sommeruke!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, garnet anbefales absolutt, Cathrine. Morsomt "doktor-innlegg", forresten :-)

      Slett
  10. Herlig sommertopp!

    SvarSlett
  11. Så søt sommertopp!Herlige farger :)

    God sommer :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Jeg leser alle, og blir SÅ glad :-)