tirsdag 28. august 2012

Honey Cowl på min måte



Jeg lastet ned gratismønsteret Honey Cowl for ikke så lenge siden, og fant ut at det kunne være et fint utgangspunkt da jeg ønsket å bruke et nøste med verdens mykeste tjukke merino til å lage en hals av.
Jeg ville ha en som gikk akkurat to runder rundt, uten å "henge for mye".


Med diverse endringer lagde jeg min versjon, med tjukkere pinner og garn, og færre masker.

100 masker på pinne nummer 9.
Tre runder med rettstrikk, de neste 4 rundene slik:
*1 En vrang, en maske løst av med tråden foran arbeidet
 2 Rettstrikk
 3 En maske løst av med tråden foran arbeidet, en vrang
 4 Rettstrikk*
Om og om og om og om igjen...
(Teknikken kalles på engelsk Honeycomb stitch).
Avslutt med tre runder rettstrikk og felling.



Med ca 80 gram Abuelita tjukk merino ble omkretsen på arbeidet ca 1 meter, og det ble ca 30 cm bredt.
Supermykt og varmt, fint på vranga også :-)













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Jeg leser alle, og blir SÅ glad :-)