tirsdag 24. juli 2012

Endelig - Stellas stripekjole



Den er endelig ferdig! Jeg har jo beklaget meg gitt uttrykk for det før på bloggen her, -det å strikke patentstrikk var tålmodighetsarbeid. Men jeg kom i mål!
Jeg har dessverre ingen modell å vise den frem på her nå, og mottakeren må vente litt til før hun får den... 

Stellas stripekjole, etter mønster fra Pickles var egentlig morsom å strikke, men det tok altså litt tid. Dessuten må man passe på som en smed for ikke å miste masker eller noe sånt, for det var veldig vanskelig å få det pent igjen, syntes jeg. Vi får håpe at skjønnhetsfeilene blir sett på som "sjarmerende" eller "autentiske" eller noe sånt, og ikke vises så godt når kjolen er i bruk...






Jeg strikket str 3-4 år til hun som har toårsdag, vel vitende om at jeg strikker mye fastere enn Pickles-damene. Totalmålene på den ferdige kjolen ligger egentlig midt mellom 2-års-størrelsen og 3-4-års-størrelsen. I oppskriften er det angitt 200 g merinogarn av hver farge; jeg brukte mindre enn 100 g av hver. Gleder meg til å se kjolen i bruk! Håper den kan bli en "året-rundt-tunika-kjole"...


Fin på vranga også!




1 kommentar:

  1. Så søt kjole:-) Enig inat patentstrikk tar lang tid!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Jeg leser alle, og blir SÅ glad :-)