torsdag 26. juli 2012

Det startet kanskje her...?





Jeg var vel en fem-seks-sju år, og hver tirsdag kveld var det "Arbeidsstue" i kjelleren på skolen, i regi av det lokale Husflidslaget på den lille plassen hvor vi bodde.

Det skulle broderes pute, og jeg fikk velge farger selv. 
Disse var de aller fineste. (Jepp! Et ekte barn av 70-tallet...)

Jeg husker at jeg var utrolig stolt da den omsider var ferdig.




Den bærer jo preg av tidens tann, men det gjør den liksom bare enda finere i mine øyne, og den har heldigvis overlevd både flytting og ryddesjau hjemme hos foreldrene mine.
Nå blir nok puta med meg så lenge jeg lever.

Finnes det lokale Husflidslag som inpirerer små jenter (og gutter!) en helt vanlig tirsdags kveld lenger?






4 kommentarer:

  1. Så herlig:-) Denne er nok gull verdt for deg. Artig å ha slike minner:-)

    SvarSlett
  2. Jepp, det finnes! Det kalles Ung Husflid, og er et satsningsområde for Husflidslagene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra!! Godt å høre :-) Minnene fra "Arbeidsstua" sitter forbausende godt...

      Slett
  3. Anonym8/19/2012

    For en flott pute! Gull å ha slikt i heimen (selv om det ikke er stilrent).
    Jeg må sjekke ut Ung Husflid den gangen jeg har barn i riktig alder. Kunne egentlig tenke meg å være med i husflidslaget jeg, for å ha tilgang på kurs og utrolig mange flinke folk! Men akkurat nå er det kanskje nok prosjekter på gang i hodet mitt... ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Jeg leser alle, og blir SÅ glad :-)