onsdag 15. januar 2014

Bløde blade tunika





Dette er den stakkars oversette nydelige "søsteren" til Bella, som alle strikker for tiden…
De to finnes i samme hefte, Børnestrik på pinde 3,5-4 av Lene Holme Samsøe, men det Bella som får det meste av oppmerksomheten.


Så jeg slår et slag for "Bløde blade", som har større og færre blader i mønsteret sitt, 
-det gir et rent og enkelt uttrykk, synes jeg.



Jeg strikket denne i Sandnes alpakka (som det forresten er salg på akkurat nå!), det gikk med 200 gram der jeg la opp til størrelse 6 år men strikket lengden til størrelse 4 år. Jeg gjorde ingen andre endringer enn å strikke rillekanten nederst litt lenger enn det som stod i oppskriften.



En grønn knapp med prikker passet fint :-)

Gleder meg til å gi bort denne til min niese ganske snart!



14 kommentarer:

  1. Ja jeg og har slått et slag for denne! Det er et kjempe nydelig mønster og din versjon var fin-flott! Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  2. Denne oppskriften har jeg helt glemt ut, så bra at du slår et slag for bløde blade! :) Veldig fin versjon du har strikket

    SvarSlett
  3. Å, kjempefin var den!

    SvarSlett
  4. Så nydeli! Herlig farge du har valgt:)

    SvarSlett
  5. Den er blevet så fin! Den må jeg vist snart have på pindene:-) kh Ingrid

    SvarSlett
  6. Absolutt, den er fin! Jeg har strikket den da frøkna var baby (samme oppskrift finner man i et sandneshefte som hun designet for noen år siden), og jeg er en sucker for bladmønster på strikketøy.

    SvarSlett
  7. Kjempe fin:-) flink du er..Niesa er heldig og blir nok glad for den:-)

    SvarSlett
  8. Kjempefin! Bella finnes også i babyheftet som kom først, kanskje derfor den har fått mest oppmerksomhet? :)

    SvarSlett
  9. Så skjønn tunika! Fortjener litt oppmersomhet den og;) Fin knapp til den også, den blir nok godt mottatt :)

    Ønsker deg en fin fredag og god helg!

    SvarSlett
  10. Nydelig! Er så svak for kjoler i blått! *sukk* :)

    SvarSlett
  11. Så fin farge du valgte til toppen!

    SvarSlett
  12. Nydelig!
    Flott og farge og supersøte knapper :)

    SvarSlett
  13. Enig med deg, oversett og har et renere og enklere uttrykk enn bella:) mine små begynner å få noen vester/tunikaer nå, men slik blir det med så mange flotte strikketøy " der ute" :) takk for inspirasjonen :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Jeg leser alle, og blir SÅ glad :-)